رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 29 دسامبر 2021 - 11:56
  • کد خبر : ۱۴۱۱۵
  • مشاهده :  45 بازدید
  • چاپ خبر : واکنش به مشکلات متعدد نسخه شاد برای دانش‌آموزان و معلمان روشندل

واکنش به مشکلات متعدد نسخه شاد برای دانش‌آموزان و معلمان روشندل

مدیر گروه شبکه دانش آموزی شاد درباره رفع ایرادات گویاساز اظهار داشت: گویا ساز اکنون در قدم اول است و باید مسیر تکاملی خودش را طی کند. «علی باقرزاده» مدیر گروه شبکه دانش‌آموزی (شاد) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مشکلات نسخه شاد برای دانش آموزان و معلمان روشندل که طبق گفته آن‌ها مشکلات متعددی […]

مدیر گروه شبکه دانش آموزی شاد درباره رفع ایرادات گویاساز اظهار داشت: گویا ساز اکنون در قدم اول است و باید مسیر تکاملی خودش را طی کند.

«علی باقرزاده» مدیر گروه شبکه دانش‌آموزی (شاد) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مشکلات نسخه شاد برای دانش آموزان و معلمان روشندل که طبق گفته آن‌ها مشکلات متعددی دارد، گفت: راه‌اندازی برنامه گویا ساز به عنوان یک قدم اول است. تولید سرویس و خدمات برای این گروه از دانش‌آموزان و معلمان روشندل که با دانش بومی همراه باشد و سازگار با پلتفرم شاد باشد هم سخت است و هم پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. تلاش یک‌ساله تیم فنی شبکه شاد منجر به راه اندازی سرویسی شد که اکنون وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: برای طراحی این سرویس در شبکه دانش آموزی شاد، چند تن از معلمان روشندل حضور داشتند و با نظرات خودشان این کار تولید شده است. یک تیم فنی به همراه یک تیم تخصصی در این حوزه نشستند و به یک پلتفرم مشخص رسیده‌اند.

باقرزاده درباره اعمال تغییرات در شبکه شاد خاطرنشان کرد: اکنون نرم‌افزار شاد با آن برنامه‌ای که در ابتدا بود، تفاوت کرده است. سرویس جدید که برای دانش آموزان نابینا طراحی شده، باید مسیر تکاملی خودش را طی کند و اگر دوستان و همکاران ما ملاحظات، نکات و اشکالاتی در نحوه استفاده از شاد دارند؛ باید آن را جمع‌بندی کرده و به ما اعلام کنند تا در کارگروه معلمان ویژه دانش آموزان روشندل و تیم فنی مطرح شوند و تیم بتواند به تدریج مشکلات و ایراداتی که در این سرویس وجود دارد را برطرف کنند.

مدیر گروه شبکه دانش آموزی (شاد) افزود: یک سری سرویس‌های خارجی وجود دارد که با پلتفرم شاد سازگار نیستند و یا به شکل (Open Source) – متن‌باز نبوده‌اند که بخواهیم آن‌ها را عینا پیاده کنیم. از این رو تیم فنی ما وقت گذاشتند تا سرویس مذکور آماده شود. قطعا به تدریج سرویس ویژه نابینایان در شاد توسعه پیدا خواهد کرد.

باقرزاده با تاکید بر اینکه گویاساز کامل‌تر خواهد شد، ادامه داد: همه آن امکاناتی که کاربران با آن راحت‌تر هستند به تدریج در مسیر تکامل نرم‌افزار گویا ساز قرار خواهد گرفت و قطعا کامل خواهد شد. تمام تلاش ما این است که با تجمیع نظرات و پیشنهادات مخاطبان گویا ساز، سرویس بهتری را به آن‌ها ارائه دهیم.

وی بیان کرد: ما قبول داریم سرویسی که اکنون ارائه شده ایده آل و مطلوب نیست، اما از اینکه هیچ سرویسی برای نابینایان نباشد بهتر است. نرم‌افزار گویا ساز به گونه‌ای است که در نوع خود در هیچ جای دیگری به جز برخی پلتفرم‌های خارجی وجود ندارد.

مدیر گروه شبکه دانش آموزی شاد در پاسخ به این سوال که چرا از برنامه نویسانی که خودشان روشندل هستند استفاده نکردید؟ گفت: کل مراحل پیشتیبانی این نرم‌افزار توسط همراه اول انجام می‌شود و آن‌ها نیز هزینه‌هایش را تامین می‌کنند. آن گروهی که یک تیم مشترک از معلمان دانش آموزان روشندل و تیم فنی است گویاساز را طراحی کردند، اما اگر برنامه‌نویس روشندلی هست که می‌تواند در این زمینه کمک کند، ما استقبال خواهیم کرد. ما در مرحله بهبود می‌توانیم از این افراد کمک بگیریم.

باقرزاده در پاسخ به این سوال که آیا در شبکه شاد سرویس به خصوصی برای دانش آموزان ارائه می‌شود، گفت: متاسفانه خیر و دانش آموزان ناشنوا فعلا فقط می‌توانند از قابلیت دیداری و نوشتاری شبکه شاد استفاده کنند. شبکه شاد اکنون در حال تغییر به سمت LMS شدن است، به این صورت که بتوان در شاد کلاس مجازی را تشکل داد.

مدیر گروه شبکه دانش آموزی شاد در پایان گفت: اقدام اولیه این کار انجام شده و اکنون در ۱۰۰ مدرسه به شکل آزمایشی اجرا می‌شود، سپس نتایج آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از آنجا که تعداد مخاطبان در این زمینه زیاد بوده و عقب ماندگی سرویس‌ها هم خیلی زیاد بوده است، تیم فنی روی موضوعی متمرکز شده‌اند که مخاطبان بیشتری از دانش آموزان را در بر می‌گیرد،. اما در عین حال سایر دانش آموزان اعم از افراد نابینا و ناشنوا نیز حق دارند که از سرویس‌های باکیفیت استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط