رفتن به بالا
  • سه‌شنبه - 28 دسامبر 2021 - 14:27
  • کد خبر : ۱۰۸۴۷
  • مشاهده :  51 بازدید
  • چاپ خبر : شهید ایرلو نقش قابل توجهی در ارسال کمک‌های بشردوستانه داشت

شهید ایرلو نقش قابل توجهی در ارسال کمک‌های بشردوستانه داشت

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: شهید ایرلو نقش قابل توجهی در ارسال کمک‌های بشردوستانه داشت اما خودش به دلیل نبود دارو و درمان و تعلل کسانیکه باید برای خروج او از یمن کمک می‌کردند به شهادت رسید. به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محسن قمی در مراسم یادبود شهید حسن ایرلو گفت: مجلس […]

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: شهید ایرلو نقش قابل توجهی در ارسال کمک‌های بشردوستانه داشت اما خودش به دلیل نبود دارو و درمان و تعلل کسانیکه باید برای خروج او از یمن کمک می‌کردند به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محسن قمی در مراسم یادبود شهید حسن ایرلو گفت: مجلس به عنوان پاسداشت فردی مخلص، متدین، متواضع و دارای فضائل اخلاقی و اجتماعی شهید حاج حسن ایرلو، دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی منعقد شده است. در طلیعه سخن شهادت این عزیز را به مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کنم و همچنین به خانواده صبور و فداکار ایشان و همرزمان و همکاران ایشان و وزیر محترم امور خارجه تسلیت عرض می‌کنم.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: در تاریخ بشر، دغدغه‌ای که هیچ‌گاه از زندگی او جدا نبوده پرسش از چیستی خود است؟ برای پاسخ به این سوال، بیش از ۵۰۰ جواب در کتاب‌های شهید مطهری جمع‌آوری شده است. طبقه اول دیدگاهی است که انسان را موجودی مانند سایر موجودات می‌داند. در چنین نگاهی فضائلی مثل ایثار و فداکاری مفهومی نخواهد داشت.

وی افزود: نکته دوم آن است که انسان مشابه سایر موجودات نیست؛ انسان موجودی است استثنایی و موجودی است که وارث خدا در زمین و حامل امانت اصلی الهی است. در چنین نگاهی خواسته انسان معطوف به مسائل حیوانی نیست و مسأله از خود گذشتگی و مبارزه با ظلم و معنویت و اخلاق و کرامت در این انسان شاخصه است و لذا برای نمایندگی نظام ارزش‌محور جمهوری اسلامی ایران در کشوری که در حوزه فرهنگی و تمدنی از جایگاه ویژه برخوردار است، یعنی کشور دوست‌داشتنی یمن سفیری باید انتخاب می‌شد که تبلور این شاخصه‌ها باشد و شهید ایرلو به خوبی این نقش را ایفا کرد. شهید ایرلو کسی بود که برای انجام مسئولیت هیچ‌گاه خستگی نمی‌شناخت و نماز شبش قضا نمی‌شد.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت:‌ مقام معظم رهبری همان هفت سال قبل گفتند شانس پیروزی برای ائتلاف علیه یمن زیر صفر است. شهید ایرلو در زمان مرخصی هم می‌گفت من نمی‌توانم رنج مردم یمن را ببینم و آسوده بخوابم؛ ایشان نقش قابل توجهی در خصوص کمک‌های بشردوستانه داشتند.

شهید ایرلو طرفدار تجزیه یمن به شمالی و جنوبی نبود و همانگونه که مردم یمن شمالی او را دوست داشتند مردم یمن جنوبی هم به وی عشق می‌ورزیدند. او که این قدر غذا و دارو برای مردم یمن تهیه می‌کرد خودش به دلیل نبود دارو و درمان و تعلل کسانیکه باید برای خروج او از یمن کمک می‌کردند به شهادت رسید. زمان برای درمان او سپری شده بود و مدت کمی پس از مراجعت به تهران به دو برادر شهید و همرزمان شهیدش و سردار شهید قاسم سلیمانی پیوست.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط