رفتن به بالا
  • یکشنبه - 13 فوریه 2022 - 13:48
  • کد خبر : ۲۷۰۹۸۰
  • مشاهده :  487 بازدید
  • چاپ خبر : تافل را از کجا شروع کنیم؟

تافل را از کجا شروع کنیم؟

هیچ چیز به اندازه تمرین مداوم در یک فعالیت، باعث کسب موفقیت در آن نخواهد شد. این مورد درباره آزمون های زبان به ویژه آزمون تافل نیز صادق است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی داشته باشید، یکی از ضروری ترین مدارکی که در تمامی دانشگاه ها از شما درخواست می شود، مدرک زبان آیلتس یا تافل […]

تافل را از کجا شروع کنیم؟

هیچ چیز به اندازه تمرین مداوم در یک فعالیت، باعث کسب موفقیت در آن نخواهد شد. این مورد درباره آزمون های زبان به ویژه آزمون تافل نیز صادق است.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی داشته باشید، یکی از ضروری ترین مدارکی که در تمامی دانشگاه ها از شما درخواست می شود، مدرک زبان آیلتس یا تافل است. سوالی که بسیاری از افراد متقاضی مهاجرت در اینترنت جستجو می کنند، اطلاع از منابع این آزمون ها و مسیری است که برای کسب مدرک آن باید طی کنند. در این مقاله، در رابطه با یکی از این دو عنوان یعنی آزمون تافل، منابع و مسیری که باید برای دریافت آن طی کنید صحبت خواهیم کرد.

اطلاع از نسخه تافل

برای تافل، 3 نوع آزمون به شرح زیر برگزار می شود:

آزمون تافل اینترنتی یا TOEFL ibt

در این آزمون 4 مهارت اصلی خواندن و درک مطلب (Reading)، مکالمه (Speaking)، نوشتاری (Writing) و شنیداری (Listening) مورد سنجش قرار می گیرد. این آزمون دارای نمره 0 تا 120 است و هر یک از این مهارت ها، از 0 تا 30 نمره دهی می شوند.

آزمون تافل کاغذی یا TOEFL Pbt

در این آزمون 4 مهارت اصلی خواندن و درک مطلب (Reading)، نوشتاری (Writing) و شنیداری (Listening) و ساختار (Structure) مورد سنجش قرار می گیرد. این آزمون دارای نمره 310 تا 677 است و هر یک از این مهارت ها، از 31 تا 68 نمره دهی می شوند.

آزمون تافل کامپیوتری یا TOEFL Cbt

در این آزمون 4 مهارت اصلی خواندن و درک مطلب (Reading)، نوشتاری (Writing) و شنیداری (Listening) و ساختار (Structure) مورد سنجش قرار می گیرد. این آزمون دارای نمره 0 تا 300 است و هر یک از این مهارت ها، از 0 تا 30 نمره دهی می شوند.

654645343

انتخاب منابع معتبر و مفید

انتخاب منبع برای آزمون تافل، نقش مهمی در موفقیت شما دارد و لازم است تا در گزینش منابع مناسب که علاوه بر ارتقا مهارت شما، نقش موثری در آمادگی شما برای این آزمون داشته باشند، دقت کافی را داشته باشید. با بررسی سایت اسکورایز به عنوان یکی از مراجع معتبر اطلاع رسانی در رابطه با این آزمون، گزیده ای از بهترین منابع تافل را در این بخش برای شما ذکر کرده ایم:

بهترین منابع لغات آزمون تافل

  1. (Strongly recommended)/ Oxford Word Skills, Idioms and Phrasal verbs
  2. Campus Vocabulary
  3. Reading vocabulary

منابع تقویت گرامر

  1. The Complete English Grammar Series (intermediate Students)
  2. Grammar for IELTS (Tenses)
  3. Betty Azar
  4. Bandscore Booster

منابع مطالعه Reading برای آزمون تافل

  1. Cambridge Preparation for the TOEFL Test (4th edition, multimedia)
  2. Kaplan (multimedia)
  3. Oxford (Book) (Recommended)

منابع Listening برای آزمون تافل

  1. American Accent Video Training Program (Pronunciation Workshop)
  2. American accent training
  3. TOEFL ESL POD (For intermediate level)
  4. Cambridge CBT Multimedia
  5. Just Listening and Speaking & 6-minute English (British)
  6. Delta’s Key to the Next Generation TOEFL Test/Cracking TOEFL iBT
  7. (Princeton)
  8. Cambridge Preparation for the TOEFL Test (4th edition,multimedia)
  9. Barron’s How to Prepare for the TOEFL iBT (12th edition, multimedia)

منابع مطالعه Speaking برای آزمون تافل

1. Building Skills for the TOEFL iBT: Beginning, developing, mastering

2. Longman Essay Activator

3. Longman iBT, CD-ROM for sample speaking tests

4. Cambridge iBT, CD-ROM for sample speaking tests

5. Barron’s iBT, CD-ROM for sample speaking tests

منابع مطالعه Writing برای آزمون تافل

1. For and Against: L G Alexander

2. Longman Essay Activator

4646456

برنامه ریزی برای آزمون تافل

این برنامه ریزی باید شامل زمان هایی برای تمرین های مداوم روزانه، شرکت در کلاس های یا آزمون های آزمایشی و مطالعه تمامی منابع انتخابی در بازه مورد نظر شما باشد. اگر در رابطه با برنامه ریزی برای این آزمون تجربه ندارید، می توانید از دوستان یا آشنایانی که قبلا در این آزمون شرکت کرده اند، مشاوره بگیرید. از آنجایی که هزینه مورد نیاز برای تهیه منابع و شرکت در این آزمون، تقریبا بالا است، توصیه می کنیم که این برنامه ریزی را به صورت جدی اجرا کنید و برای جلوگیری از خستگی در زمان اجرای آن، رعایت اعتدال و انعطاف پذیری برنامه را فراموش نکنید.

تمرین و مطالعه

هیچ چیز به اندازه تمرین مداوم در یک فعالیت، باعث کسب موفقیت در آن نخواهد شد. این مورد درباره آزمون های زبان به ویژه آزمون تافل نیز صادق است. تمرین های روزانه به ویژه در زمانی که قصد شرکت در تافل کامپیوتری را دارید و زمان برای شما بسیار حائز اهمیت خواهد بود، ضروری است.

شرکت در کلاس های آموزشی

بسیاری از متقاضیان آزمون تافل، بخشی از برنامه ریزی خود برای شرکت در این آزمون را به شرکت در کلاس های آموزشی اختصاص می دهند. در مقابل، افرادی نیز وجود دارند که به علت مشغله های کاری و …، امکان شرکت در کلاس تافل را ندارند. برای این دسته از افراد، استفاده از پکیج های خودآموز می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد و علاوه بر کمک به آمادگی در این آزمون ها، هزینه کمتری را در مقایسه با کلاس های تافل نیاز خواهد داشت. در سایت اسکورایز، در رابطه با یکی از این پکیج ها می خوانیم که:

متاسفانه همیشه یکی از بزرگترین بهانه‌های ما برای فرار از آموزش همین موضوع است. شما برای ثبت نام در یکی از کلاس های معمولی تافل حداقل باید ۱۰۰۰۰۰۰ تومان بپردازید این در حالی هست که همیشه باید در حال رفت و آمد و ترافیک باشد. بعد از جلو رفتن با این محصول شما نمره تافل دلخواهتان را کسب کرده اید که خیلی ارزشمند تر خواهد بود. تنها هدیه ی همراه این بسته آموزش ۹۹ دلار ارزش دارد.

محتویات پکیج

  • جدول زمانبندی دقیق مطالعاتی تدوین شده‌ی تافل

در پکیج تافل ۱۲۰ تلاش کردیم تا یک برنامه مطالعاتی جامع درست کنیم تا شما با صرف کمترین زمان بتوانید بالاترین بهره را ببرید. برای استفاده از این بسته کافی است تا مطابق با پلن آموزشی حرکت کنید در هر مرحله با توجه به سطح شما مشخص است که کدام جزوه، فیلم و یا … را باید استفاده کنید.

  • جزوات تالیف شده

برای هر قسمت با دقت زیاد جزواتی تالیف کردیم که نظیر آنها را هیچ کجا نمیتونید پیدا کنید.

  • ویدیو و پادکست

در این پکیج دو نوع ویدیو و پادکست وجود دارد، سری اول ویدیو و پادکست‌هایی که خودمون ساختیم که در قدم‌های برنامه مطالعاتی کمک شما هستند و سری دوم بهترین ویدیو و پادکست‌ها را از بین هزاران منبع موجود گردآوری کرده‌ایم. این ویدیو و پادکست‌ها هم در طی مراحل موجود در پلن مطالعاتی شما را یاری می‌کند و هم در قسمت منابع تکمیلی موجود هستند.

  • تالار گفتگوی اختصاصی
  • مشاوره با اساتید
  • حل و بررسی 45 آزمون جامع تافل
  • مجموعه تحلیل TPO
  • پارتنر برای اسپیکینگ و رایتینگ

شرکت در آزمون های آزمایشی

رسیدن به مهارت در یادگیری یک زبان خارجی، علاوه بر تمرین و مطالعه، نیازمند خودآزمایی های دوره ای است. این خودآزمایی ها با هدف اطمینان از موفق بودن در مسیر یادگیری و همچنین صحیح بودن روش و برنامه مطالعاتی است. همانطور که در مقاله منتشر شده در این سایت می خوانید، زمانی که برای آزمون تافل آماده می شوید، تقریبا همیشه به دنبال یک نمره خاص هستید. در طول دوره آماده سازی تافل، تنها با شرکت در آزمون های تمرینی می توانید متوجه شوید که به هدف خود نزدیک شده اید یا خیر. آزمون‌های تمرینی همچنین به شما کمک می‌کنند تا با محیط آزمون، انواع سوالات و محدودیت‌هایی که در روز آزمون با آن‌ها مواجه خواهید شد، دید بهتری داشته باشید.

پایان رپرتاژ آگهی

اخبار مرتبط